Jumaat, 27 Mei 2011

TAHNIAH…. Rosey Yunus menyampaikan komputer riba 1Malaysia kepada salah seorang pelajar cemerlang sambil diiringi oleh bapanya.

Pelbagai program tranformasi kepada anak

UTUSAN SIBUTI - Kerajaan Barisan Nasional (BN) penuh dengan pelbagai program transformasi pembangunan membawa perningkatan kepada anak masyarakat luar bandar menerusi politik pelajaran.

Ahli Dewan Undangan Negeri N.61 Bekenu Rosey Yunus ketika ditemui di Sekolah Menengah Kebangsaan Bekenu berkata, kerajaan bukan sahaja pembangunkan kawasan, kerajaan sentiasa peka dengan pendidikan anak-anak yang akan mewarisi transformasi ke generasi baru.

Dalam kontek ini, kerajaan sentiasa buka mata dan mendengar serta turun padang mendampingi masyarakat terutamanya di kawasan luar bandar dalam membawa rakyat betapa pentingnya perubahan kepada generasi baru kelak.

“Kerajaan melalui program transformasi politik pelajaran kini maju setapak lagi iaitu dengan membawa pelajar kita maju dengan kecelikkan berkemahiran menggunakan ICT (Information and Communication Technology) yang sebar moden zaman ini.

“Untuk menjayakan pelajar mampu menguasai ICT ini kerajaan telah mengambil langkah dengan menyalurkan bantuan komputer riba 1Malaysia ke sekolah di seluruh negeri yang perlu diasuh sejak mereka di bangku sekolah,” jelasnya.

Tambahnya, sokongan dan kerjasama daripada masyarakat untuk tujuan ini sangat diharapkan agar rakyat terus bersatu padu berdiri teguh bersama kerajaan yang telah membawa perubahan di kawasan Sibuti ini.

Sebagai mana yang masyarakat dengar melalui media cetak dan elektronik tentang pilihan raya parlimen akan datang, agar rakyat terus menyokong kerajaan dan kepada mereka di pihak bertentangan semoga kembali bersama BN untuk kemakmuran, keselamatan dan kemajuan rakyat sendiri, katanya yang turut hadir di Majlis Penyerahan Komputer Riba 1Malaysia di SMK Bekenu pagi tadi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan