Ahad, 29 Ogos 2010

SELAMAT DATANG… Para pelajar SK Rh Essau menyambut kedatangan ADUN Bekenu, Rosey Yunus dengan penuh semangat patrotik kemerdekaan.


SUASANA HARI KEMERDEKAAN DI LUAR BANDAR


UTUSAN SIBUTI - Setiap tahun menjelang Hari Merdeka Malaysia, setiap tahun juga kami menyambut hari penuh bersejarah itu bagi mengenang jasa pemimpin masa lampu dan sekarang.


Jasa dan perjuangan mereka telah memberi kami di kawasan pendalaman ini telah bertukar menjadi kawasan yang paling terdekat dengan bandaraya Miri melalui pembangunan dan kemudahan seperti sistem Jalan Raya Persisiran Pantai Miri Bintulu.


HARGAILAH PENJUANGAN MALAYSIA…. Rosey yunus ketika menyampai ucapan majlis perasmian Sambutan Hari Kemerdekaan Ke-53 di kawasan pendalaman kawasan Tiris pagi tadi.


Demikian kata Yang Dipertua Persatuan Ibubapa dan Guru (PIBG) SK Rh Essau Ngelambong Gajah ketika ditemui pada Majlis Sambutan Hari Kemerdekaan Ke-53 yang disempurnakan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri Bekenu Rosey Yunus di Rukah Panjang Enteri pada pagi tadi.


Katanya, sambutan kemerdekaan ini sangat bermakna kerana semua kemudahan asas seperti sistem perhubungan jalan kampung, bekalan elektrik dan air bersih serta pelbagai lagi telah sampai ke kawasan Tiris yang mempunyai enam perkampungan masyarakat Kedayan dan ke rumah panjang kami pada tahun ini.


MERDEKA… Ngelambong Gajah (depan) mengetuai melaungkan kemerdekan. Turut serta ialah ADUN Bekenu Rosey Yunus.


RASMI… Rosey Yunus bersama pihak SK Rh Essau Tiris memotong kek sebagai tanda perasmian sambutan Haji Kemerdekaan Ke-53 yang bakal tiba esok hari.


Terima kasih kepada kerajaan negeri dan persekutuan yang menjadikan kawasan ini tidak terpinggir daripada arus pembanguna negara, tambahnya lagi.


Utusan Sarawak yang hadir bersama ADUN Bekenu mendapati bahawa keceriaan dan kegembiraan masyarakat Kedayan dan Iban di sini amat jauh berbeza sebelum ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan