Rabu, 25 Ogos 2010

TERIMA KASIH…. Rosey Yunus (dua kiri) menyampaikan sumbangan kerusi roda kepada Bainon Jurit sambil diperhatikan oleh Ketua Kaum Ahmad Ajak dan Pengerusi Masjid Rosli Badengah (kanan).


GALAK ANAK-ANAK KE MASJID


UTUSAN SIBUTI - Ibubapa diseru untuk menggalakkan anak-anak supaya rajin ke masjid dan surau dalam menimbah ilmu keagamaan yang banyak memberi kepenggunaannya ketika menjangkau usia remaja kelak.


Ahli Dewan Undangan Negeri Kawasan Bekenu Rosey Yunus berkata, pengelibatan agama pada zaman kanak-kanak adalah merupakan yang terbaik dalam usaha membimbing mereka menjadi seorang insan yang penuh bertanggungjawab dalam pelbagai aspek.


Katanya, anak-anak yang diasuh dengan kesungguhan yang menyeluruh dalam keilmuan keagamaan juga merupakan kunci membawa kejayaan kepada mereka.


“Setiap individu yang berpegang kuat terhadap pengajaran agama akan mampu memberi pelbagai kesedaran dan kefahaman kerana setiap ajaran agama adalah sama iaitu tentang kebaikkan sesame kita”.


“Kesedaran melalui pengajaran agama juga menjadikan diri kita menjadi seorang insan berkesedaran dan bertanggungjawab sepenuhnya dengan kehendak-kehendak di masyarakat di persekitaran setempat malahan di bandar-bandar kerana semua agama adalah sama mahukan kebaikan” katanya ketika berucap di Majlis Berbuka Puasa dan Bertarawih bersama penduduk Kampung Lajong Kuala Niah malam tadi.


Katanya, kesedaran melalui agama yang memahami kesabaran juga telah banyak memberi kebaikkan kepada kita semua, dengan kesabaran ini telah banyak membawa pembangunan kampung ini (Kampung Lajong) yang dahulu merupakan sebuah kampung terpincir.


Lihatlah dengan kesabaran dan kerjasama dengan kerajaan Barisan Nasional sehingga kini kita di sini sudah mendapat pelbagai bantuan dan kemudahan asas diperolehi seperti jalan raya dan bekalan elektrik bakal dinikmati oleh penduduk sendiri dalam masa terdekau ini, tambahnya.


Justeru, jika terdapa mana-mana pihak yang tidak bertanggungjawab dan tidak dikenali muncul di kawasan ini harus disingkirkan kerana mereka kedatangan mereka cuma mengucar-kacirkan pembangunan dan kemajuan yang masih banyak perlu dituntut oleh penduduk di sini.


Cangkalan dan janji manis daripada pihak pembangkang hanya datang menjelang pilihanraya dan selepas itu penduduk di sini ditinggalkan, bukan sekali dua penduduk diperdayakan dengan perkara seperti ini.


Oleh itu rakyat harus sedar dan memahami usaha pembangunan yang dilakukan oleh Barisan Nasional yang benar-benar membela nasib rakyat di negeri ini, jelasnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan