Rabu, 20 April 2011

KEMENANGAN BN UNTUK RAKYAT

TERIMA KASIH…. Ahli Dewan Undangan Negeri N.61 Bekenu Rosey Yunus habiskan masa setengah hari menemui rakyat di sekitar pekan Bekenu untuk memberi ucapan terima kasih di atas sokongan kepada Barisan Nasional yang telah memenangi dan mempertahankan kerusi Bekenu pada pilihan raya lepas.

(Gambar) Kelihatan Rosey Yunus begitu mesra bersalaman dengan rakyat ketika menemui penyokongnya di Tamu Majlis Daerah Subis (MDS) di sini pada tadi.

Dalam pertemuan bersama rakyatnya di sini tadi, beliau yang dikenali sebagai seorang wanita berjiwa rakyat turut tidak ketinggalan untuk bertanya tentang pembangunan dan keselamatan rakyat kawasan jagaannya.

Pada pilihan raya lepas, Rosey Yunus hampir memperolehi 100 peratus pada peti undi berpihak kepada Barisan Nasional, di mana DUN Bekenu adalah mempunyai sebayak 31 peti undi di sembilan pusat Daerah Mengundi.

Rosey Yunus cuma tewas di dua peti undi kawasan Iban iaitu di Rumah Panjang Lingu (Pakut) kalah lapan undi kepada SNAP dan di Rumah Panjang Sungai Bakas kalah 46 undi kepada PKR serta selebih 29 peti undi adalah berpihak Barisan Nasional.

Utusan Sibuti yang membuat analisis tentang keputusan Pilihan Raya Umum Sarawak Ke-10 mendapati masyarakat Cina di pekan Bekenu, Batu Niah dan Niah/Sepupok telah memberi sokongan lebih besar daripada pilihan raya 2006.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan