Ahad, 21 Julai 2019


BOMBA keluarkan ular sawa 

sembunyi di bawah kereta



21 Julai 2019 [Adum Liu] ~ Anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (Bomba) mengambil masa 20 minit untuk menarik keluar ular sawa yang berada di bawah sebuah kenderaan jenis TOYOTA di sini pagi semalam.



TARIK… Salah seorang anggota bomba berusaha menarik seekor ular sawa yang berada di bawah kenderaan di Lot 1933, Jalan Akasia 3 pada pagi semalam.

 
PBKII Abang Muhammad Fhazil, pelapor kejadian yang hanya dikenali sebagai Jessica bahawa pada jam 11.02 pagi telah menghubungi pihak bombak tentang seekor ular sawa berada di bawah kenderaan pelapor.


Katanya, sekumpulan enam anggota bomba tiba di lokasi kejadian iaitu di Lot 1933, Jalan Akasia 3,  Miri telah temui seekor ular sawa berada dibahagian bawah kenderaan tersebut.

Anggota bomba bertindak menggunakan penjerut ular untuk menangkap ular tersebut dan berjaya dikeluarkan pada jam 11.22 pagi.

Ular sawa yang ditangkap itu dilepaskan ke habitat asal di kawasan Hutan Canada Hill di sini oleh pihak bomba, jelasnya.

*** BERJAYA…. Anggota bomba yang berjaya menangkap ular sawa turut dikatakan akan dilepaskan ke habitat asal di kawasan Hutan Canada Hill di sini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan