Sabtu, 27 Mac 2010

Lawrence Lai (duduk barisan tengah 5 kanan) bersama warga kerja MBM dan wartawan Miri.


MBM : MEDIA PENTING SAMPAI MAKLUMAT


UTUSAN SIBUTI – Peranan pihak media penting kepada masyarakat bandar dan luar bandar, jadi usaha media selama ini sangat dihargai dalam penyampaian maklumat yang meluas mengenai persekitaran Bandaraya Miri.


Datuk Bandar Miri, Lawrence Lai ketika berucap pada Majlis Malam Penghargaan Majlis Bandaraya Miri (MBM) di hotel terkemuka di sini malam tadi berkata, dalam penyampaian bahan berita dan wartawan harus punyai berita yang tetap.


Katanya, pihak media banyak membantu terutama membuat liputan berhubung segala aktiviti yang dianjur pihaknya wajar wajar diberi penghargaan kerana tanpa bantuan media, sudah tentu segala aktiviti yang dirancang tidak mendapat sambutan sebagaimana diharapkan kerana tiada publisiti daripada media.


Semangat kerjasama media dan MBM sangat dihargai dan teruskan hubungan yang lebih erat lagi dalam kemajuan dan pembangunan Bandaraya Miri, jelasnya.


Jasa media bahagian utara turut berharap agar golongan pengamal media meneruskan prestasi cemerlang mereka dalm membuat liputan berhubung sesuatu isu atau perkara yang berlaku di persekitaran Bandaraya Miri, tambahanya.


Antara pihak media yang hadir ialah Utusan Sarawak, Eastrn Times, United Daily News, Utusan Borneo, Borneo Post, See Hua Daily News, Sin Chew Jit Poh, The Star, Berita Harian dan Radio Televisyen Malaysia (RTM).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan